2013 års fiskrapporter

17 December 2013
Fick ett kort meddelande på eposten som löd ” dagens största” och det var Bo Martjärn som hade varit upp på Abborrsjön för att pröva lyckan för första pimpelstunden denna förjulsvinter och visst verkar det gått bra eftersom han skrev att det dagens största så hade han nog fått några fler fiskar men kanske i mindre format. Vi gratulerar honom till den fina fisken och hoppas den smakar bra.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

15 December 2013
Tredje Advent och en varierande dag på pimpelsjön. Började med bra väder på morgon men efter en liten stund så övergick det i snöoväder för att sedan sluta med klart väder vid hemgång. Efter ett litet tag så fastnade första Rödingen. Den var bara runt 30 cm så den fick simma tillbaka. Pimplade en timma innan jag flyttade till en annan plats och inte långt därefter så fastnade nästa firre, det var en rolig överraskning för det var en Öring som var mellan 25-30 cm lång så dom som blev utsatta i somras har börjat växa på sig. Den fick naturligtvis simma tillbaka eftersom den var för liten. Det tog inte lång stund efter det som en Röding på ca 8 hg fastnade och fick följa med hem. Efter den fisken tappade jag en till fisk och sedan var det dött så det blev att byta fiskeställe igen. Nästan en timme senare var det dags att knata hem och precis innan jag skulle avsluta dagens fiske så fick jag först en fin Öring och direkt efter den en till Röding så nu är Nyårsfisken avklarad. Grattis till mig 🙂

13 December 2013
Luciadagen. Rykten har nått mig att pimpelfisket på Abborrvattnet har gått ganska bra den sista tiden med fina Rödingar som fångats, isen har varit mellan 10-20 cm så det bör inte vara några problem men man ska ändå vara försiktig när man beger sig ut på den. Det går fortfarande att ta sig dit med bilen men vägen har nog blivit väldig hal nu närdet har töat så mycket. Vatten på isarna är ett annan information som nådde mig, en fiskare hade nästan 10 cm vatten på isen när han var ut och skulle pimpla så rejäla stövlar är nog att rekommendera om ni ska ut.

23 November 2013
Rödinghelg! Nu har sjöarna frusit till ganska bra, har varit upp på Abborrsjön och pimplat idag. Jag mötte Gunder Olofsson som kom upp lite före mig och han hade då precis fått en Röding. Jag borrade hål en bit från honom och konstaterade att isen var riktigt bra, ca 10-15 cm is så det var inga problem att vara på den. Pimplade ett litet tag och en Röding högg på kroken men den var bara runt 30 cm så den fick simma tillbaka. Fiskade på ett tag och nästa Röding nöp till om kroken, upp på isen konstaterade jag att den blir en fin middagsbit. Fortsatte att fiska i samma hål medans Gunder provade med att borra ett par nya hål och fiskade i dom, jag fortsatte att locka med blänket och vips så var nästa Röding framme och fastnade. Jag fick tre fina matrödingar så nu är julrödingen hemma men det blir nog en sväng till i morgon för mor vill säkert ha någon röding till jul också, det är bara att hoppas på samma lycka igen. Mötte Tomas K med barnen när jag var på väg tillbaka så var dom på väg upp dit för barnen ville åka skridskor och Tomas skulle prova fiskelyckan under tiden. Vädret var ganska bra men det blåste kallt så det blev bara 2 timmar men det räckte ju 🙂
20 November 2013
Länge sedan jag fick några fiskrapporter. Nu har i alla fall den första israpporten kommit och jag har en egen rapport också. Förra fredagen var det en kompis (Daniel Holmqvist) som inte kunde stå emot fiskesuget så han begav sig upp på Abborrsjön för att se om det gick att gå ut på isen. Han fick krypa ut för att den skulle hålla och när han stod upp så sjönk isen sakta samtidigt som vattnet busade upp genom hålet så det var inte någon tjock is den dagen. Hans skicklighet resulterade i alla fall en matröding och en Röding som fick simma tillbaka. Själv så var jag ut på en mindre tjärn i söndags och den var det ca 10cm is på så där var det inga problem. Jag fick en Röding och tappade en men var nog ute lite för sent på dagen för att det skulle vara optimald fisketid. Nu har det blivit lite kallare så isarna bygger nog på bra så till helgen så är nog isen på Abborrsjön bättre men man måste vara försiktig om man ska ut på isarna vid denna tid på året och ha isdubbarna redo.

2 Oktober 2013
En fantastisk rapport !!
Vilken lyckad fisketur som Reine hade när han besökte Abborrsjön och prövade lyckan. Han fick två Öringar som var 67 respektive 57 cm långa och han fiskade med spinnare. Verkligen kul att se att det simmar omkring sådana bjässar i den Rödingsjön, hoppas på fler fina fiskar under vintermånaderna men då kanske i form av Röding. Stort Grattis på dig.
20131002abborrsjon.a
20 September 2013
Helt plötsligt händer det! Efter att det gått lång tid utan rapporter ramlade det in en kort rapport igår. Daniel ”Laxkungen” Holmqvist rapporterar om ett fiske i Ångermanälven för ett par veckor sedan då han fångade en Öring på 62 cm & Harr på 48 cm som naturligtvis fick simma tillbaka efter en titt på dom, efter det fisket hade ett magiskt Abborrfiske som han skriver. Vi gratulerar Daniel till dom fina fiskarna, tyvärr finns inga bilder denna gång.

19 September 2013
Länge sedan jag fick in några rapporter. Jag var och kollade rastkojan vid Börtingsvängen och ser till min glädje att fiskare har skrivit in rapporter om deras fiske där. Det fanns bla en rapport om en Gädda på 13.9 kg som blev återutsatt, riktigt spännande att veta att det simmar omkring sådant ”monster” i Ångermanälven. Hösten är på gång och så också Öringens lektider, passa på att smyga er ner till någon Öringbäck och se om ni har tur att få se Öringarna när dom slåss om lekplatserna. Det är riktigt häftigt att få uppleva en sådan syn och kanske ha kameran med sig och filma eller fota lite men glöm inte att det är fiskeförbud på Öring på dom flesta ställen nu när lektiden inträder, normaltider för fiskeförbud brukar vara 15 sept till 15 okt men som sagt glöm inte att kolla reglerna innan ni fiskar. Hoppas på nya och spännande fiskrapporter snart. Vi har börjat djuploda sjöar i Åsele nu och djupkartor på sjöarna från Åsele, Vilhelmina & Dorotea finna på www.lapplandturism.se under jakt & fiske där ni kan se dom och skriva ut dom om ni vill.

31 Juli 2013
Inkommande mejl bifogade denna härliga bild på en storfiskare med en utmärkt Lax fångad i Vindelälven. Daniel H är det som håller i den fina Laxen som till slut tyckte att hans fluga irriterade så mycket så den bestämde sig för att bita på den. Fotograf och storfiskare Erik var med och passade på att knäppa denna härliga bild som visar storfiskaren med sitt byte. Stort grattis till er båda och jag måste säga att avundsjuk blir jag på Daniel med sin skicklighet som åter igen visar sin klass då det gäller Laxfiske, själv så har jag antal 0 än så länge men jag fick se Lax hoppa framför fötterna på mig när jag var åt samma håll och provade.
daniel_lax_IMG_0245.b
23 Juli 2013
Det är inte bara ädelfisk som det ramlar in rapporter om. Ett gäng glada fiskare var och provade på våra gröna rovriddare i en sjö och dom hade ett bra med fiske med många mindre borrar men dom större lyste med sin bortavaro. Trots det så nötte dom på och innan det var dags att göra kväll efter fiskepasset så var det en av dom lite större som smakade på deras redskap. En Abborre på 935gr fick stanna kvar i båten för att avnjutas tillagad senare. Marcus H var namnet på den stolta fiskaren. Petter och Angelica var dom andra två som kämpade med borrarnas knyckiga ryck när dom gapade över deras beten. Stort grattis till fisken.
petter_borre.b
19 Juli 2013
Fiskrapport från en hemlig tjärn. Två gästande fiskare besökte en lite undanskymd skogstjärn och tältade. Det visade sig vara bra med blåbär till krämen och på kvällen fick dom sig ett skrov med mogna hjortron. Nu var det inte det som stod högst på agendan, dom fiskade både hit & dit och fick lite Harr som fick simma tillbaka. Under nattfisket så hände det!! En fick som tar flugan och drar iväg med linan. ”det måste vara gädda” tänker dom men i detta vatten finns ingen annan fisk än Öring och Harr och en del Röding. Fisken fajtas på duktigt och efter en underbar fajt med både ge & ta så lyckas dom båda fiskebröderna hjälpas åt och landar fisken i håven. En Öring på ca 60cm viker in sig i håven och med stjärtfenan hängandes utanför så utför dom bägge en liten indiandans och utstöter rop av glädje. Det visade sig att denna Öring blev ett nytt personligt rekord så jag gratulerar stort till prestationen. (p.s den är större nästa gång d.s)
20130719.a
13 Juli 2013
Ibland är det ingen hejd på rapporterna
Jag var i Lycksele och hälsade på min fiskebroder Ove E när telefonen ringde….”tjena det är Erik! Nu ska jag rapportera en Öring från Ångermanälven! Efter att fiskat ett tag så förlorade jag flugan då en Gädda nöp tag i den och bet av linan. Jag satte på en ny fluga och tänkte att denna dag så kommer det hända något, en öring kommer jag att fånga. Kastade ett tag till då en Öring är uppe i ytan och jag lägger ut ett kast så långt jag förmår och visst händer det ibland att tankar slår in. Med en plog i ytan så sätter en Börting fart direkt mot flugan som har bra fart i vattnet, i en häftig explosion av kraft så knipsar det flugan och jag gör ett mothugg och börtingen sitter där. Kampen går ett tag men den tröttnar ganska fort så den landas och jag ser att en jälbåge är av och den blöder för mycket för att sattas tillbaka så den får bli middag”.
Jag tackar för denna sköna rapport och bilden. Öringen var 71cm lång och vikten 4.1kg. Grattis Erik till ännu en skön börting från Åsele.
20130713.b.erik
12 Juli 2013
Jag sitter på jobbet och hjälper en kund med att byta fluglina, husbil stannar och ut kliver våra långresta gäster från Skara. ”Vi åker hem idag och vill bara säga hej då och tack för denna gång, vi tänkte också rapportera att i morse så var en av Öringarna lite mer nyfiken på flugan än andra dagar så den högg till och efter en underbar fajt så ville den kramas så den fick bli kvar till en middag senare i sommar”. Nu är det inte bara Öringarna som är intressanta i Ångermanälven, det finns verkligen stor och fin Abborre också och det bevisade Ronny samma tid med en mycket fin Abborre som fångades och blev en riktigt god middag. Det var verkligen roligt att dom gästerna fick resultat av deras långa resa till oss i norrland. Stort grattis säger vi till Ronny & Tim.

20130712.b 20130712.2b
11 Juli 2013
Det är inte alltid man får fisk!
Det gäller att träna på att kasta med fluglina innan man kan börja fånga fiskarna och kanske binda sin egen första fluga för att sedan se fisken slurpa i sig den och fajten kan börja. Jag hade tre tappra riddare som ville pröva på flugfiske så jag visade lite hur man går till väga för att lyckas få ut flugan så långt att dom kan börja flugfiska. Alla tre gjorde stora framsteg under dom 2½ timme som vi tränade men det var inte dom lättaste förhållandena, det var ganska byiga vindar som ställde till det men trots det så fick dom till slut ut linan och fick en liten känsla av hur ett flugspö fungerar tillsammans med fluglinan. När tajmingen och farten samt takten sitter som det ska så är det en skön känsla att både se & känna hur linan drar genom spöringarna och skjuter ut linan så flugan kan landa där man vill. Nu är det ”bara” fortsatt träning så dom inte tappar det dom hittade i form av kastteknik.
kastkurs.b
10 Juli 2013
Jag & fiskebroder Bo Hillström tänkte åka och se om någon av Börtingarna var hemma i Ångermanälven men när vi kom fram var det inget drag i vattnet, dom hade stängt dörren och dragit ner gardinen så det var bara att vända om direkt. Vi bestämde då att stanna till vid mina tjärnar för att hälsa på mina Harrar eller kanske någon Öring. Det visade sig att Harrarna hade dukat fram besticken för dom var verkligen på hugget. Vi fick flera stycken men blev lite distraherade av allt guld som visade sig vid våra fötter och snart så tog det över och vi mumsade för fullt på det mogna skogsguldet som i folkmun heter Hjortron men kallas även ”snattren” eller ”myrbära”. Vi hade en trevlig kväll med både blåbär, hjortron & Harr.
Harr

Hjortron
8 Juli 2013
Återvändande storöringsfiskare tittade in på jobbet (Axbergs maskin) och köpte åter igen fiskekort på Ångermanälven för att ta ett kämpatag på våra storbörtingar och se om dom får pröva ett nattsving med någon av dom. Jag tog ”börtingexpressen” till Ångermanälven för att se hur det gått för dom under dagens fiske. Naturligtvis hade dom haft kontakt med Öring men ingen av dom lite större pjäserna som paddlar omkring i baljan. Två mindre Öringar och ett par Gäddor samt gröna rovriddare hade fått motionera deras spön. Under tiden jag pratar skitfiske med dom så får grabben en Gädda som vill bli fotat, fajten går fort och Gäddan landas fint och kramas i famnen under fotograferande och sedan återsätts den. Träffade på ett par andra fiskare också, både inhemska åselebor och utsocknes fiskare hade lockats dit för att prova lyckans fiskegud men inga större pjäser landades innan jag åkte hem men det var en skön kväll för att vara ute.
20130708.kulla
7 Juli 2013
Jag har varit och campat vid mina tjärnar, väldigt fint väder och bra Harrfiske i minsta tjärnen. Söndag förmiddag så tänkte jag ta ett sista pass innan det var dags för att åka hem och klippa gräset. Jag satt och tittade på tjärna men av en invigelse så bestämde jag mig för att åka till Ångermanälven och kolla om det var nåt drag i vattnet. Väl framme så såg jag att det var flöde så jag tänkte att det var dags att prova på lite tvåhandkastning på Börtingarna som simmar omkring i Ångermanälven. Satte ihop prylarna och tar mig ner till vattnet, kastar ett tag och får tre Gäddor och en fisk som tar flugan av mig. Sätter på en ny fluga och slökastar lite för det är ingen aktivitet på Öringarna. Ser en fisk som bubblar till och lägger ut flugan, låter den svepa neråt och på 8 meters avstånd från flugan ser jag ett ånglok till fisk som gör en stor våg när den skjuter iväg efter flugan…….hugger till men missar första gången….den slår till stjärtfenan och är ikapp flugan igen och nu tar den utan tvekan..en stöt går genom linan och upp i spöet och ett mothugg och den sitter fast. Fisken rusar och drar ut all fluglina, skjutlina och backing rusar ut och jag måste börja gå nedför älven så att inte linan ska ta slut. Fajten tog ca 15-20 minuter och jag kunde landa den. Flugan sitter i en jälbåge och blöder så den fisken får bli marknadsmiddag eller tas med till Gränsjö så bjuder jag på Öring till fiskeklubbens medlemmar som följer med, vi får se hur det blir. Storbörtingen vägdes in på en vikt av 7.5 kg och var 87 cm lång. Grattis till mig själv antar jag 🙂
IMG_5248.b
5 Juli 2013
Ett gäng storfiskare som har fått känna på av Ångermanälvens krokodiler i form av an storgädda skickade ett mail och bilder därtill. Den stolta fiskaren heter Fredrik Backlund Kroik och han fiskade med ett skeddrag när den stora Gäddan bestämde sig för att hälsa på han och hans kompisar. Dom tre kompisarna Fredrik Backlund Kroik, Viktor Adolfsson & Olliver Eriksson fick kämpa tillsammans och under häftiga hejarop så lyckades dom till slut bärga Gäddan. Den var 110 cm lång och vikten slutade på häftiga 7.9 kilo. Dessa tre storfiskare är fortfarande i sportfiskets linda men redan nu visar dom att dom är att räkna med vid framtidens storfiskregistreringar. Stort grattis till er grabbar och tack för bilderna.
20130705.1.a 20130705.2.a
4 Juli 2013
Det droppade in ett mail att en av Ronjafästets fiskegäster hade haft en lyckad dag när han provfiskade Abborrsjön. Jag fick denna bild på en nöjd fiskare som visst ska återvända till fisket i Åsele nästa år. Grattis till Rödingen hälsar jag.
20130704abborrsjon.a
30 Juni 2013
Fiskade i fiskeklubbens vatten under helgen och fick en del Harr till en början. Bosse H kom till fisketräffen på Lördag och vi började med att fiska i ena tjärnen där jag hade husvagnen, efter ett tag så drar jag på en fisk och tänker att detta kan inte vara en Harr ……eller så är det en stor Harr…..näää det var en Öring! Riktigt fin liten sak på 35 cm och i god kondition. Fisketräffen sedan och vi provade lyckan i Baksjöbäcken men det var lite trögt, Tomas & Nea samt Mikael & Viktor provade lyckan på Storbaksjön men det var väldigt blåsigt så det blev ingen lång tur. På söndag var jag ensam kvar och vädret hade mojnat så jag åkte ut på Baksjön och till min glädje så högg en av våra Öringar efter någon timmes fiskande. Efter fotande och filmande fick den simma tillbaka till baksjön vatten.
27 Juni 2013
Det har varit mycket trögt fiske efter Öring i Ångermanälven den senaste tiden på grund av lågt vatten och kraftverken släpper inte genom så mycket vatten i turbinerna och därav inget flöde för Öringen. Storfiskaren Erik Rehäll tog i alla fall en repa med flugan och visade sin klass trots det tröga fisket så lyckades han fånga och släppa tillbaka en av våra underbara börtingar. Grattis till fisken Erik och C&R gör att fler får chansen att känna på dom stora fiskarna.
20130627_erik_kulla
18 Juni 2013
Nytt rekord satt i Fredrika!
Jag fick veta att det fångats en stor Gädda i Fredrika av några fiskegäster som besökte Fredrika för att ta kampen med dessa bjässar. Nu efter en månad så ramlade det in ett mail med bilder och mera information om denna Gädda. Dom fiskade i uppdämningen vid Fredrika och betet dom använde var en wobbler. Drillningen var avklarad på 15v minuter och Gäddans storlek var imponerande 124 cm lång och vägde 14 kilo. Efter fotograferande och ett par kramar så fick den simma tillbaka. Stort grattis till fångstmannen.
20130422fredrika.a 20130422fredrika.d
17 Juni 2013
Fiskare i Tegelträsk har haft ett fint fiske i sjön Tegelträsket. Citering från sms som jag fick ” Rantala fick en blank idag också, själv fick jag bara Gädda. Gubbarna ville utvärdera fjolårsutsättningen så ingen utsättning i år men nu finns bevis på att dom finns” slut citat.
IMG_0229.b
Många rapporter att nu har ”Rocken” börjat kläcka för fullt. Vulgata som den egentligen heter är en av dom stora sländorna som kläcker runt midsommartider och då ska man passa på att fiska stor öring på imitationer av dessa. Vi väntar också på att det ska bli lugnt väder någon kväll så vi kan åka ut på Ångermanälven och torrflugefiska Sik som efter fångst ska rökas.
rock4
15 Juni 2013
Det inkom en bild och berättelse från våra gästfiskare som provade Åsele Sportfiskeklubbs vatten och fiskade i Storbaksjön 15/6-2013.
Stefan Ågren med sällskap prövade ett par wobbler under ett fiskepass och Stefan flickvän Anna hade skickligheten att fånga en fin Öring som efter fotografering åter fick friheten. Stefan berättar att vikten låg runt 3 kilo.
Vi tackar för bilden.
20130615baksjoen
2 Juni 2013
Åter igen fick jag ett kort meddelande från Audrius att han hade varit och fiskat och lyckades fånga två Öringar igen. Den ena vägde 1.4 kg och den andra ca 4kg skrev han, inga bilder på någon av dom följde med. Stort grattis till Audrius för dom fina fiskarna igen. Även ett stort grattis till den stora Gäddan som han lyckades fånga samma dag, den vägde ca 7 kilo så den var hyfsat stor.
29 Maj 2013
Åter igen så har Ångermanälven i Åsele visat sitt rätta ansikte gällande StorÖringsfiske. Det ramlade in en rapport om att en Öring på 9.2 kg och 90 cm lång hade fångats, ett telefonsamtal lite senare på eftermiddagen bekräftade detta. Stort grattis till den grymma fisken. Den tog på ett skeddrag och kämpade i 20 minuter innan den kunde landas.

SAMSUNG

28 Maj 2013
En Gäddfiskerapport från Jutta med bifogad bild av den 90 centimeter långa Gädda som fångades & återutsattes efter fotografering.
hecht90er4
27 Maj 2013
Rapportering från Öringfiske i Ångermanälven, Audrius fick tre fina Öringar på spinn. Två stycken (1.3 & 2.7 kg) var för små så dom fick återgå men den tredje Öringen var 4.5 kg och godkänd så den blir till en fin middag. Grattis till dom fina firrarna.

trout4,5.b

Fiskade med ett par kompisar i ett par småtjärnar, mysfiske på högre nivå med Harr & Öring som var villiga att bita i våra hembundna flugor. På kvällssidan innan det var dags att tänka på refrängen så visade Erik Rehäll sin starka sida och fiskade av en strandkant där en fisk vakade i sakta mak. Ett par kast senare och den fick fajtas med Erik innan den var i håven och efter fotografering och filmning så fick den friheten åter.
201305227_4344
27 April 2013
Ännu en gång så har Abborrsjön levererat en av sina fina Rödingar. Fick ett sms om ett bra fiske med denna fina Röding på topp som var runt 1.5 kg tung. Jag fick även höra berättelsen om att när Jenny precis hade fajtats klart med Rödingen och den kom precis upp genom hålet så gick linan av och fisken landade bredvid hålet, en liten snabb spark så räddade hon fisken till en god middag senare. Stort grattis till Rödingarna.
20130427_jenny
22 April 2013
Det damp in ett mail om ett lyckat vårpimpel på Abborrsjön. Lennart & Lillemor Hellström var dit och prövade lyckan och han skriver såhär om denna upplevelse ” Vi var där kl 06 50 och kl 10 30 var kvoten fylld, så då var det bara att bege sig hemåt. Fiskarnas vikt varierade mellan 4 – 6 hg ”. Jätteroligt att höra att fisket gick bra och tackar så mycket för bilden, grattis på er storfiskare.
lennart_h_abborrsjoen_char
11April 2013
Fångstrapport från Abborrsjön kom in under dagen, ett par som ville prova sjöns luriga Rödingar efter att dom hört att en ingift släkt fått fina fiskar där. Sagt & Gjort…..fiskekort införskaffades och tid fastslogs för att vandra upp till sjön och kämpa. Detta par var visserligen inga duvungar när det gäller fiska men på denna sjö var det vääääldigt länge sedan dom gjorde ett besök. Nu var det tydligen en bra dag eller som jag tror skicklighet som avgjorde dagens resultat. Dom fick jättefin Röding och tappade även stor fisk men det var fiske med mersmak så återbesök hos Axbergs Maskin i Åsele och införskaffades årskort denna gång och planering för fler besök var redan igång, mera rapporter hoppas jag kommer efter fler fisketurer.

31 Mars 2013
Rapport från Abborrsjön i Åsele. Soligt väder så jag och Bosse passade på för lite rekreationsfiske i det fina vädret. Det var lite blåsigt med skönt ändå, efter någon timmes fiskande så blev det mackgrillning vid elden och lite värmande från den lilla vind som var ute på isen. Efter fikapausen så var det tillbaka till pimplandet och vi hade bägge två påslag men ingen firre som ville fastna för oss. Vi kikmetade och fick se Röding som både simmade förbi men även fisk som bet i maggoten utan att fastna. Ett annat par fiskare kom också för att prova lyckan och dom hade lite mer tur för deras fiskar fastnade, när vi lämnade sjön hade dom fått två stycken av den mindre sorten men Röding ändå.
30 Mars 2013
Underbart påskväder denna dag så jag åkte ut för att prova dom gröna rovriddarna….Abborre alltså. Vädret var med hela dagen med solen i centrum som gassade och gav värme och njutning under tiden pirken drogs upp & ner i hålet för att locka Abborren till hugg. Det var ganska trögt för mig och efter en timmes fiskande kom två andra ut på isen och gick med bestämda steg till ett annat ställe. Dom borrade hål och släppte ner sina beten och upp kom första borren direkt!!….där ser man hur viktigt det är att veta vattnets olika hemligheter, dom drog borre på borre så det var bara för mig att flytta närmare dom så fick även jag ett par Abborrar. Det viktigaste denna dag var att få njuta av vårsolens härliga strålar.
10 Mars 2013
Efter en mycket kall morgon så bestämde jag & Elvis att vi åker upp till Abborrsjön och släpper ner våra pirkar och ser om det är någon Röding hemma. Efter bara 5 minuter så hugger en Röding på mitt blänke och upp kommer en 40 cm lång och 7 hg tung Röding, ”det här blir nog bra” tänker både jag och Elvis men det är inte alltid så lätt som man tror ibland. Efter en timme hade gått och vi blir kallare i blåsten så ger vi upp utan några fler fiskar som smakat på våra maggottar.
2013_03_10
23 Januari 2013
Jag körde förbi Abborrsjön och kollade om några fiskare var på hugget idag, det var två hitflyttade fiskare som provade på Abborrsjöns luriga Rödingar. När jag kom dit hade dom inte hunnit få någon fisk men efter ett par tips från mig och en stund senare så fick jag ett email med denna bild som bevis på att det fungerade och dom var nöjda med fisket efter dom fina Rödingarna.
IMG_1245.2
12 Januari 2013
Gästspelare uppe på Abborrsjön som provade att fånga dom luriga Rödingarna. Trots kallt väder och första gången dom var där så lyckades dom på grund av sin skicklighet att få ett par Rödingar på pimpel.